Program


Fülei Balázs - A fekete-fehér színei 2022

Fülei Balázs - A fekete-fehér színei 2022

Beethoven három utolsó zongoraszonátája a berlini Schlesinger kiadó felkérésére készült 1820 és 1822 között. Az E-dúr (op. 109) ajánlása Maximiliane Brentanonak, egy fiatal arisztokrata hölgynek szól, jellegzetes példája annak, amit a kortársak „női” szonátának neveztek. Az op. 110-es Asz-dúr műnek nincs ajánlása, de teli van személyes utalásokkal.

Nincs aktuális előadás

Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!

Last event date: Tuesday, February 08 2022 7:00PM

Beethoven: 30. (E-dúr) zongoraszonáta, op. 109
Beethoven: 31. (Asz-dúr) zongoraszonáta, op. 110
SZÜNET

Beethoven: 32. (c-moll) zongoraszonáta, op. 111

Fülei Balázs (zongora)

Beethoven három utolsó zongoraszonátája a berlini Schlesinger kiadó felkérésére készült 1820 és 1822 között. Az E-dúr (op. 109) ajánlása Maximiliane Brentanonak, egy fiatal arisztokrata hölgynek szól, jellegzetes példája annak, amit a kortársak „női” szonátának neveztek. Az op. 110-es Asz-dúr műnek nincs ajánlása, de teli van személyes utalásokkal. A titok nyitja a halhatatlan kedves, vagyis a mai kutatások szerint Brunszvik Jozefin, aki 1821. március 31-én hunyt el. Az első tétel első témájának dallama úgy hangzik, mintha a „Liebe Josefine” szavakat rejtené. Az utolsó szonáta (op. 111, c-moll) mindössze két tétel. Thomas Mann Doktor Fautsusának egyik zongorista hőse, Wendell Kretzschmar hosszan értekezik arról, miért nem írt Beethoven harmadik tételt a darabhoz. A végső konklúzió az, hogy ilyen földöntúli zene után lehetetlen a folytatás.

RENDEZŐ: Zeneakadémia Koncertközpont

Our offer


Daniel Auber FRA DIAVOLO, BANDIT OPERA IN TWO PARTS Opera in three acts, two parts, in Hungarian, with Hungarian and English surtitles

Behind the ‘pop music in a time machine' concept are arrangements of familiar contemporary pop hits and golden-oldies that are swinged-, jazzed- and doo-wopped-up before being planted in Motown-sounding soul. This simple but wonderful idea is one that works perfectly.

Artistic director and director-choreographer Balázs Vincze is very familiar with the tastes of dance aficionados partial to the traditions of bourgeois theatre and is superb at adapting familiar and popular literary classics to the dance stage. His wonderful sense of proportion enables audiences to follow plots in the language of dance. His contemporary choreographies built on classical foundations are unique, spectacular and of a high professional calibre without losing sight of the need to please the audience.

Suggestions


It was in 1982 that the experimentally minded American director Godfrey Reggio created his film Koyaanisqatsi, which went on to…

At its World-Wide concert series held each year since 2013, Müpa Budapest has showcased the history of the cimbalom and…

Warning! The basket time limit is about to expire!
estimated time left:
00:00

item(s) in basket

total:


Time limit has expired. Please, put item(s) in to basket again.